Salut,
il semble que cela ne sert à rien de calibrer les manches aprés selection des modes avec les esc kontronik; le controleur l'a déja fait lors du choix des modes, mode 1 notamment.
Par contre ton pb de tour trop elevés vient peut etre de ta courbe de gaz dans ta radio. Avec le power jive il ne faut pas dépasser 60% de gaz, 65 % au maximum pour que le governor puisse fonctionner correctement.
L'explication: il ne faut pas dépasser 80% de pwm pour le controleur fonctionne bien. et 80% de pwm pour le contro ca donne:
PWM out = 50% + (Tx% / 2) pour ta courbe de gaz ton émetteur.
Si tu met ta droite de gaz à 60%, le controleur verra 50% + (60%:2) = 80 % de pwm. (consigne de tour qu'il ne faut pas dépasser pour que le governor du controleur puisse avoir assez de marge pour fonctionner.
Attention, ce n'est pas valable pour les jive pro et les kosmik ou on peut monter la droite de gaz jusqu'a 80%. c'est expliqué dans le copié collé en anglais tiré de runryder que je cite.
Le power jive 120 est une super esc, capable d'encaisser des pics de courant de plus de 200 A.
[QUOTE=Wh1teAfr1can;4538844]I recently learned how to calculate the correct values for governing within the Jive and wanted to share. This is not my findings this is after talking with the owner of Kontronik (very smart man).
Basically you are shooting for PWMout of ~80% this gives the ESC enough overhead to manage rpm throughout the entire length of the flight. in order to calculate this you use the following formula
PWM out = 50% + (Tx% / 2)
so for a value of 65% flat curve in the TX this gives you:
50% + (65% / 2) = 82.5% PWM
This is the suggested max value.
60% is also a good value giving you the following:
50% + (60% / 2) = 80% PWM
Now this does differ from the Kosmik and Koby. They take the PWMout directly. When you put 80% in the TX thats equal to 80% PWM on both the Kosmik and Koby. This is explained in the Kosmik manual and it is a bit easier with that one to tune the PWM to your flying style by looking at the logs and observing the times at which you hit 100% PWM.
So basically keep your flat line throttle curves between 60% and 65% on the transmitter for optimal performance. And remember NEVER attempt to reduce or "calibrate" your end points in the transmitter.
Definitions:
PWM (Pulse Width Modulation) is basically the average time that the esc is in full current output mode. The higher the better here because if you are flying hard current is used to compensate for too low PWM which means excess heat. but too high is also bad because once its capped out at 100 your rpm can still drop and the esc has no ability to correct for it.
Edited: to include Koby (12/18/12)
Je joins le lien:
http://rc.runryder.com/helicopter/t729157p1/